Examenvreestraining
Examenvreestraining: Examen Bikkels
Examenvrees is een soort van faalangst: bang zijn om te mislukken dus. Je bent je zenuwen niet de baas en presteert daardoor minder dan je eigenlijk zou kunnen. Zeker voor je examens is dit extra vervelend: je moet er hard voor werken en je wilt er maar wat graag vanaf zijn. Immers, na je eindexamens beginnen je nieuwe plannen!
Ben je kindercoach of hulpverlener?
Dan kun je een licentie voor deze training aanschaffen en zelf direct de examenvreestraining vanuit jouw praktijk of instelling geven!
Ben je op zoek naar een examenvreestraining voor jouw kind?
Klik dan hier voor info en inschrijven in jouw buurt!
Eindexamen Bikkels is een examenvreestraining voor jongeren van 16 tot 18 jaar. Met een klein groepje jongeren ga je intensief aan de gang om de examenvrees stevig aan te pakken. De jongeren leren wat examenvrees is, en welke soorten angst er zijn. Middels heldere voorbeelden en praktische oefeningen leren de jongeren deze angsten te herkennen en hierop te handelen.
De training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 1,5 uur. Er wordt na iedere bijeenkomst thuisopdrachten meegegeven.
Thema’s die onder andere aan bod komen tijdens onze examenvreestraining ‘Examen Bikkels’:
- Wat is examenvrees
- Stress herkennen en inschalen
- Leren relativeren
- Goed voorbereid op weg naar examens: planning en organisatie
- Efficiënt studeren met de juiste studievaardigheden
- Relaties tussen gebeurtenissen, gedachten, gevoelens, gedragingen en gevolgen in leren zien
- De baas worden over eigen gedachten
- Leren ontspannen en op een juiste manier ademhalen
- Tips en trucs voor je examen
- Gebruik van je eigen Examenprotocol als hulpmiddel voor je examens
Eindexamen Bikkels is een examenvreestraining voor jongeren van ongeveer 16 tot 18 jaar. Met een klein groepje jongeren ga je intensief aan de gang om de examenvrees stevig aan te pakken.
Het Bikkelprogramma© voor kinderen van 4 tot 18 jaar, bestaat uit twee doorgaande lijnen: eentje voor gebruik binnen het onderwijs (preventieve lesprogramma’s) en eentje voor gebruik binnen een therapeutische setting (curatieve trainingen). Het doel van het programma is het vergroten en verbeteren van sociaal emotionele weerbaarheid. Er wordt hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan meer of betere
- weerbaarheid;
- zelfvertrouwen;
- omgaan met emoties
- sociale omgang met anderen.